torsdag 4. mars 2010

Ferdige prosjekter

Jeg har funnet frem bilder av noen prosjekter jeg har
gjort i løpet av de siste årene.

Fargegjengivelsen er ikke helt heldig, men jeg skal jo
lære noe av å lage denne bloggen. Regner med bedre
resultater etterhvert.


















Teppet er i lyse lillafarger og mintgrønt. Logcabin. Dette var
mitt aller første store prosjekt, ferdig for rundt 10 år siden.
































Dette veggteppet er et fargerikt teppe med rødt,
grønt, rosa og gult i fargeutvalget. Varmt og fint
der det henger på en gammel steinvegg i Portugal,
der vi har vårt kjære fristed.
Blokkene er sydd for hånd, montert med maskin
og håndquiltet. Jeg er ikke veldig glad i håndsøm,
så det tok et par-tre år å fullføre det.
Filosofien min er ikke å produsere mest mulig, men
å kose meg mest mulig mens jeg gjør det.



























Stjerneteppet er sydd i blå, turkise
og sjøgrønne nyanser. Du verden som jeg plundret
med å sy trekanter, men selvfølgelig fant jeg en smart
løsning på dette etter at teppet var ferdig. Man lærer
noe hele tiden :)



Til en tale på en 50-års dag nylig stod valget mellom
en flaske vin og et par grytekluter dekorert med
favorittvinen.

1 kommentar:

  1. Heisann Liv og gratulere så mye med blogg! :) Det var så koselig å få sett disse flotte teppene dine! God klem fra Ann Barbro :)

    SvarSlett