torsdag 7. oktober 2010

Lapper er ikke alltid enkle

Endelig er sytørken over. Vel, maskinen er ikke tatt frem, men jeg kjenner inspirasjonen er på vei.
I sommer var det først bryllup for vår ene datter og deretter planlegging for et lengre opphold i Portugal, så nå er vi her. På vår fredelige plett på jorden, ute på landsbygden i Algarve. I Soria Moria landskap. Tenk så heldige vi er som skal få være her leeeenge.

Jeg er på planleggingsstadiet fortsatt, men har skjært noen lapper for å prøve fargene sammen. I dag har jeg hatt mange farger utover gulvet, men jeg tror jeg har landet på disse grønne og cerise stoffene. Det er så vanskelig å velge når mottaker ikke er med og bestemmer. Hvis det går som planlagt er det en ung jente som skal bli eier av teppet etterhvert. Håper bare hun liker fargene.
Også her er høsten kommet. Vi har hatt et par dager med regn og ruskevær, og siden vi er som mange nordmenn, bor vi på en topp. Der blåser det litt ekstra når det først blåser. Legger ved et bilde av dagens fangst når det gjelder buketter. En med røsslyng :)) og en med olivengreiner med frukter.




1 kommentar:

  1. Nydelige farger på stoffene - lengter til våren når jeg ser disse :-). Skal bli spennende å se hva det blir av disse flotte stoffbitene :-)

    SvarSlett