tirsdag 9. november 2010

Ny quilt med stitchery

I forrige innlegg hadde jeg funnet frem de stoffene jeg trodde skulle bli et teppe til en ung jente. Men etter mye prøving og feiling endte jeg opp med helt andre stoffer. Jeg er kjempefornøyd.

Alle lappene utover gulvet




De fleste rutene er hele, men ettersom dette er mye av restene etter siste teppe, har jeg valgt å sy sammen flere stoffer i noen av lappene. Nå er det så godt som slutt på disse stoffene, noe som er deilig å oppleve.

Annenhver rute er i et lyseblått stoff med stripeeffekt, nesten som et dongeristoff, men helt tynt. Av disse har jeg valgt å legge inn stitcheries i noen av rutene. Jeg har latt meg inspirere av Lynette Anderson og Tilda.

Tenkte først på tre, men ender med fem. Så jeg har to til å sy før bitene kan samles. Det er kjempemoro å komme i siget. Det er så mange andre prosjekter som jeg også har lyst å starte på, så vi får se hvordan prioriteringen blir fremover.




1 kommentar: