mandag 5. juli 2010

Quilts in the sun

Navnet på denne quilten er Jane's Diamonds Lapis Quilt og er beskrevet i Kaffe Fassetts bok Quilts in the sun. Prosjektet startet jeg med rett etter jul, men det var gave til min datter og svigersønn til bryllupet deres som sto 26 juni. Jeg kunne ikke engang antyde at jeg holdt på.
Det var ikke bare lett å finne de riktige stoffene, så noen er byttet ut med andre. Men jeg syns resultatet ble veldig bra likevel.


Jeg prøvde først å bestille stoffene fra butikker her i Norge, men desverre viste det seg å være helt umulig. Jeg fikk vel tak i to av stoffene her. Resten er bestilt fra USA, og til tross for frakt og toll betalte jeg likevel halve prisen i forhold til de jeg kjøpte her. Jeg hadde en stor bestilling, derfor toll, for mindre sendinger regnes det ikke toll. Kanskje noen av dere vet hvor grensen går?

To mnd gikk med til stoffjakten, og så har jeg puslet og sydd i de neste 4 mnd. For meg er dette faktisk veldig raskt. Det verste er at de fleste ukene jobbet jeg kanskje bare et par timer med det. Tenk hva som kan skje hvis jeg bruker mer tid.

Jeg gleder meg til neste prosjekt, men jeg vet ikke hva det blir. Jeg har bare såvidt begynt å kjenne at jeg har landet etter å ha deltatt på planlegging og gjennomføring av et utrolig koselig og fint midtsommerbryllup.

1 kommentar:

  1. Ja, dette kan du virkelig være stolt av. En trenger litt tid på å planlegge og gjennomføre et slikt prosjekt. Ikke minst tar stoffjakten tid. Når en har stoffene og har betemt seg for mønster, så går det igrunnen fort. Kjekt med sommerbryllup, og gratulerer. Lykke til med neste syprosjekt!

    SvarSlett